A100231A10 |
Competència lectora |
2019-2020 |
Jornada / Jornades. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
6/9/2019 - 6/9/2019 (5 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
INS de Pineda de Mar |
|
C. Botticelli, 6-8 (Pineda de Mar)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Maresme II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/06/2019 - 06/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta jornada va encaminada a presentar el projecte relacionat amb la competència lectora "Fem, plegats, que creixi", que l'escola Mare de Déu de Montserrat de Malgrat de Mar ha desenvolupat durant els darrers 4 cursos escolars.
Aquest projecte està emmarcat dins de dos àmbits del reconeixement de la innovació pedagogica :
Àmbit 1 : metodologies i recursos per a la millora de ensenyament i aprenentatge.
Àmbit 2 : Organització i gestió educativa
És un treball que ha realitzat tot l’equip docent de l’escola, liderat per l'equip directiu i que s'ha fet a partir dels canvis que han anat introduint els mestres i els especialistes, des de P3 fins a 6è
La jornada establirà una visió general del projecte i una visió més dinàmica i reflexiva en forma de tallers per explicar com s'ha anat consolidant aquesta projecte a les aules des de les àrees.
La cloenda serà a càrrec del professor Jon Andoni Duñabeitia, doctor en psicologia i expert en neurociència, que farà una conferència sobre el tema: “L'alfabetizació multilingüe, la comprensió oral i lectora i la coexistència de les llengües en les aules des d'una prespectiva neurocientífica".
|
| |
Objectius |
a) Presentar el projecte "Fem, plegats, que creixi", per part de l'equip directiu de l'escola Mare de Déu de Montserrat i donar una visió general del projecte des del seu inici fins ara.
b) Explicar, per part del professorat dels diferents cicles i especialitats, com s'ha concretat i s'ha consolidat a les aules aquest projecte fins a esdevenir una línia metodològica d'escola.
|
| |
Continguts |
-Competències lingüístiques : des de la descodificació simple fins al coneixement d'àmplies estructures lingüístiques i textuals per a la comprensió d'un text.
-Competències Metacognitives: la pressa de consciència i la capacitat d'utilitzar una varietat d'estratègies adequades a l'hora de processar textos.
|
| |
Observacions |
Aquesta jornada es celebra conjuntament amb la jornada "Perdem la por a la llengua estrangera".
|
| |
Formador/a |
Vicenç Nadal, Georgina Girons.
|
| |
Avaluació |
-Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
-Avaluació dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat (conclusions de la Jornada)
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a la jornada.
- Realització del qüestionari de valoració de l'activitat formativa.
|
| |
Persones destinatàries |
-Tres mestres de cada centre: un/a mestre/a d'EI-CI, un/a mestre/a de CM-CS i un especialista de música. Un d'aquests mestres han de ser de l'equip directiu
|
| |
E-mail |
crp-pineda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
06/09/2019 |
- |
- |
|
| |